1. Úvod
2. Zpracování
3. Rozborka zbraně
4. Mechabox
5. Testování
6. Upgrade
7. Závěr
|
Mechabox:
- Jedná se o mechabox verze III s přípravou na elektrický blowback, vnějšek je nastříkaný černou barvou, hlava válce je typu II, žádné další nekompatibilní díly se značkovými prodejci jsem nenašel.
- Mechabox má 7mm kluzná ložiska, ocelová kola, pružinu cca M125, kovovoý trn s axiálním kuličkovým ložiskem a polykarbonátový píst s jedním kovovým zubem bez úpravy proti zádusům.
- Vzduchotechnika obsahuje plastovou protitlakou hlavu pístu bez ložiska, plastovou hlavu válce s jedním těsněním, plastovou trysku bez těsnění a plný válec. Až na trysku těsní dobře.
- Kabeláž mechaboxu oproti té v pažbě je opravdu slabá a doporučuji ji vyměnit za 1.5qmm.
- Podle síly magnetů motoru, které jsou velmi silné neodymové, bych se ho nebál použít ani na ty nejsilnější pružiny. Zbraň tahá v základu velmi dobře i s malým 8.4V akumulátorem.
- Celkově se mi zdají vnitřnosti v mechaboxu dimenzované na základní pružinu, nevidím důvod výměny jakékoliv součástky, pokud chcete nechat zbraň v základu.
- Vypodložkování kol je docela špatné(až 0.3mm a více vůle), takže je zapotřebí je lépe vypodložkovat. Vazelína použitá v mechaboxu je na docela slušné úrovni. Vše je vevnitř tak akorát promazáno kde na kolách je tužší zelená vazelína a ve vzduchotechnice jemnější bílá vazelína.
|
Celkový pohled na mechabox:
|
Celkový pohled na mechabox z pravé strany
|
Celkový pohled na mechabox z levé strany
|
Příprava na elektrický blowback, který je už u CM.050 s označením verze mechaboxu
|
Jsou použita 7mm kluzná ložiska
|
Postup pro rozdělání mechaboxu:
|
- Zapamatujte si, jak byly jednotlivé díly předtím poskládány. Při skládání je zapotřebí, aby krajní zuby v soukolí změny režimu střelby na sebe přesně doléhaly
|
Rukou odstraňte mechanismus pro změnu režimu střelby, pojistku spouště a v protisměru hodinových ručiček vyšroubujte tento šroub
|
Vyšroubujte oba šrouby v motorové kleci a vytáhněte motor i s klecí z mechaboxu
|
Pastorek je jištěn imbusovým červykem a doléhá na motorové kolo v mechaboxu, jsou ze stejného maeriálu
|
Pohled na motorek v motorové kleci, v závitu pažbyčky se nachází regulační imbusový šroub přítlaku motoru, na motorku je červeně označen plus pól
|
Pokud je píst natažen koly tak ho uvolněte pomocí tyčky zapřené o hlavu pístu s následným uvolněním západky zpětného chodu
|
Vysuňte plech z vrchu mechaboxu směrem dopředu, pro pomoc můžete takto použít obyčejný šroubovák
|
Plech vysuňte směrem dopředu, můžete si pomoct kleštěmi, ale pozor na kabely které drží háčky
|
Odstraňte plastovou krytku na mechaboxu (slouží pro mazaní kol, aniž byste museli mechabox vytáhnout ze zbraně)
|
Vyšroubujte označené šrouby proti směru hodinových ručiček z mechaboxu
|
- Nyní vám nic nebrání v otevření mechaboxu. Ale musíte postupovat opatrně. Pružina je v mechaboxu trochu stlačená a při neopatrném otevírání vám z něj vystřelí.
- Při otevírání postupujte takto: mějte mechabox na pevné podložce, držte jednou rukou válec a druhou pomalu vytahujte horní díl mechaboxu, pořád kontrolujte trn pružiny.
- Až bude horní díl mechaboxu tak vysoko, že mezi obě půlky budete moci strčit prsty, uchopte trn pružiny (můžete si pomoci šroubovákem vloženým do trnu) a opatrně jej vyjměte mimo mechabox. Až toto zdárně uděláte, můžete bez obav obě půlky mechaboxu oddělit.
|
Vnitřní díly mechaboxu:
|
Celkový pohled
|
Pohled na uložení kol. Kola jsou ocelová, nikde žádné otřepy.
|
Pozor na přilepené podložky u ložisk na levé části mechaboxu
|
Odendejte vratnou pružinku ramínka podavače a vyjměte vzduchotechniku
|
Pístové kolo
|
Středové kolo
|
Motorové kolo
|
Západka zpětného chodu s vratnou pružinkou
|
Pružina je s normálním vinutím bez jakéhokoliv začištění a zůžení na obou koncích
|
Kovový trn pružiny verze III. s axiálním kuličkovým ložiskem a kovovou jednolitou základnou
|
Polykarbonátový píst s jedním kovovým zubem ze stejného materiálu jako kola a s přípravou pro elektrický blowback. Kvalitou bych ho přirovnal na trochu lepší TM základ
|
Plastová tvrdá protitlaká hlava pístu bez axiálního ložiska.
|
Vnitřní povrch válce je velmi hladký, válec je souměrný, připadá mi úplně stejný jako v značkových zbraních od TM a dobře promazaný
|
Plastový hlava válce verze II. s bronzovou trubičkou s jedním těsněním a gumovým dorazem. Kvalita je podobná jako hlava válce od TM
|
Plastová průhledná tryska bez těsnění z průhledného materiálu délky 19.8mm. Ta jediná při zkoušení těsnosti vzduchotechnika mírně ufukovala. Na hlavě válce nejezdí až na doraz, zastavý se o nos.
|
Ramínko podavače verze III.
|
7mm kovová kluzná ložiska s mazacími drážkami
|
Detail kontaktů a člunku spouště
|
Ramínko přerušovače střelby v režimu automat a jednotlivé rány
|
Pohled na mechabox bez součástek zprava kde je výřez u chodu pístu pro elektrický blowback
|
Pohled na mechabox bez součástek zleva
|
- Při skládání mechaboxu musí být pístové kolo (to co se dotýká pístu) v takové pozici, že horní ozubení na kole (to poloviční) musí být ve spodní části mechaboxu.
- nejdříve si všechno připravte, dejte ruku na válec a druhou rukou zandejte do mechaboxu pružinu s trnem. Ruku na válci nikdy nesundávejte.
- Pomalu k sobě přibližujte obě půlky mechaboxu, rovnejte kola, spoušť a západku zpětného chodu tak, aby zapadli do příslušných děr.
- Mechabox je správně složený, když obě půlky drží u sebe bez jakýchkoliv šroubků a bez sebemenší mezery mezi oběma půlkami.
|
<<
1
2
3
4
5
6
7
>>
|
Recenzi napsal Dave, člen teamu www.chrudim.asteam.cz/.
zpět
|